logoEMT3

ISO/IEC 20000-1:2018

 

Mi az ISO/IEC 20000?

Az ISO/IEC 20000 szabvány az informatikai kérdések kezelésére koncentrál. Segít a szervezeteknek hatékonyan javítani az informatikai szolgáltatások irányítását egy átfogó folyamat megközelítésén keresztül.

A Service Desk megközelítés felhasználásával a problémák osztályozásra kerülnek, ami segít a folyamatosan fennálló gondok és a belső összefüggések meghatározásában. A szabvány a rendszerek kapacitásával, a változtatások alkalmával szükséges irányítási szintekkel, a pénzügyi tervezéssel, a szoftverek kezelésével és elosztásával is foglalkozik.

 

Mire alkalmazható a rendszer?

Az adott rendszer követelményeivel, szolgáltatásaival, és annak változásaival és a rendszer teljesítmény/kapacitásának figyelemmel kísérésének tervezése által a szervezet informatikai szolgáltatásának sikerességét ISO 20000 rendszer alkalmazásával hosszútávon biztosítani tudja.

Az Informatikai szolgáltatásirányítási rendszer képes biztosítani mindent a szervezetek számára a Service Desk támogatásával a kialakított rendszer tervezéséhez és bevezetéséhez. A rendszer egyben egy technológiai semlegességet is nyújt az eredményes menedzselt szolgáltatások végrehajtásához és a nyomon követéséhez.

Az ISO/IEC 20000 egy olyan nemzetközileg elismert gyakorlatot kínál egy integrált folyamat megközelítésén keresztül, amelynek célja, hogy megfeleljen a vállalkozások és az ügyfelek elvárásainak. A végrehajtást olyan alapra tervezték, amely skálázható a nagy és kis szervezeteknél, vagy belső és külső ügyfeleknél egyaránt.

 

Mik az ISO/IEC 20000-1 regisztráció előnyei?

  • segíti szervezete fejlődését, és teljesítményének növelését
  • igazodik és keretet biztosít az ITIL módszertanhoz
  • biztosítja a struktúrát az üzletmenet folytonossághoz és növekedéshez
  • irányítja a fejlesztéseket a folyamatokban és szolgáltatásokban

Miért válassza az NQA-t?

  • ügyfélközpontú USA-irányítottságú tanúsító program
  • aláírt ügyféltámogatás képviselője
  • szakértő és szakmailag felkészült ISO/IEC 20000 akkreditált auditorok
  • partneri megközelítés, ahol nincsenek rejtett díjak vagy követelmények

Az ISO 20000 az elismert nemzetközi szabványok egyik csoportja az informatikai szolgáltatásirányítási rendszerekhez lett bevezetve 2005-ben irányelvek létrehozásához az informatikai rendszerek irányításában.

A szabvány felépítése és követelményei :

Első rész az ISO/IEC 20000-1 formális követelményrendszer. Segít a szervezeteknek a szükséges integrált folyamatok kifejlesztésében, hogy eredményes irányított informatikai szolgáltatásokat nyújtson az ügyfeleknek, illetve az első rész az a rész, amire a tanúsítvány vonatkozik. Hatókörébe a következő feladatok tartoznak:

  • az irányítási rendszer követelményei
  • a szolgáltatásirányítás tervezése és megvalósítása
  • az új vagy megváltozott szolgáltatások tervezése és megvalósítása
  • a szolgáltatásteljesítés folyamata
  • kapcsolattartási folyamatok
  • megoldási folyamatok
  • felügyeleti folyamatok
  • kibocsátási folyamat

A szabvány felépítése és követelményei :

Az ISO/IEC 20000 két alapvető részből áll.
Első rész az ISO/IEC 20000-1 formális követelményrendszer. Segít a szervezeteknek a szükséges integrált folyamatok kifejlesztésében, hogy eredményes irányított informatikai szolgáltatásokat nyújtson az ügyfeleknek, illetve az első rész az a rész, amire a tanúsítvány vonatkozik. Hatókörébe a következő feladatok tartoznak:

  • az irányítási rendszer követelményei,
  • a szolgáltatásirányítás tervezése és megvalósítása,
  • az új vagy megváltozott szolgáltatások tervezése és megvalósítása,
  • a szolgáltatásteljesítés folyamata,
  • kapcsolattartási folyamatok,
  • megoldási folyamatok,
  • felügyeleti folyamatok,
  • kibocsátási folyamat.

Második rész az ISO/IEC 20000-2 viszont egy útmutató, amely leírja a fejlesztéssel és gyakorlati kivitelezéssel kapcsolatos teendőket az első rész céljainak eléréséhez.

ISO 20000 nyilvántartás további előnyei:

Az ISO hírneve és az ISO/IEC 20000 szerinti informatikai szolgáltatásirányítási rendszer-tanúsítás nemzetközi elismertsége komolyan megnöveli vállalata tekintélyét. Az NQA/EMT által biztosított ISO/IEC 20000-1 tanúsítvánnyal bizonyítható az informatikai szolgáltatások minősége és megbízhatósága iránti elkötelezettségük a nemzetközi pályázatokon való induláskor vagy új üzletágak beindításakor.

 

 

Keresés

Gyors információ

Cégünk rendszertanúsításokkal és képzésekkel kapcsolatos szolgáltatásairól felmerülő kérdése esetén kérem hívja munkatársunkat információs vonalunkon, ahol részletes szakmai válaszokat kaphat a kérdéseire.
icon telefon3

Információs telefonszámunk:
+36-23-444-275